fbpx

Pilates valikaine kursusena koolis.

See oli 2017. aastal, kui ühel Kehra Gümnaasiumi üritusel astusin direktorile ligi ning pakkusin Pilatest valikaine võimalusena. Direktorile see mõte meeldis ning juba järgmisel aastal alustasime 8 tüdrukuga teekonda Pilatese maailmas.

Joseph Pilates oli treeningsüsteemi välja töötades oma ajast ees. Ta nägi juba eelmise sajandi alguses tehnoloogia pealetungi ning istuva eluviisi kasvu. Ta nägi Kontroloogiat, nagu tema oma treeningsüsteemi nimetas, harrastatavat kõikide inimeste seas, kes hoolivad oma tervisest, heast enesetundest ja vitaalsuse säilitamisest ka kõrges elueas. Joseph Pilates tajus inimese kogu olemust ja kujundas treeningsüsteemi nii, et see mõjutaks positiivselt nii keha, vaimu (mõistus) kui hinge. Ta soovis treeningmeetodi jõudmist ka koolidesse, et juba varajases vanuses tekiks teadlikkus ja vastutus oma heaolu eest hoolitseda.

See oli 2017. aastal, kui ühel Kehra Gümnaasiumi üritusel astusin direktorile ligi ning pakkusin Pilatest valikaine võimalusena. Direktorile see mõte meeldis ning juba järgmisel aastal alustasime 8 tüdrukuga teekonda Pilatese maailmas. Tüdrukutele kursus väga meeldis ning nad levitasid sõna ka teiste õpilaste seas. 2019. aastal osales kursusel juba 9 neidu ja 1 noormees ning sel aastal on osalejaid juba 12, neist 2 noormehed. Kursus kestab 1 perioodi ehk 7 nädalat (2x nädalas 90 min).

Mida me kursusel teeme? Annan neile ülevaate inimese anatoomiast ja füsioloogiast, seon Pilatese filosoofia reaalse eluga ning lisaks juhin neid ka iseenda sisemaailma. Loomulikult teeme iga kord ka treeningu ning kursuse lõpuks on nad saanud sissejuhatava treeningkava ning teadmised, kuidas harjutusi tehniliselt endale sobivalt sooritada.

Sageli soovitatakse keskendumist parandava ja ärevust alandava ehk vaimsele poolele positiivselt mõjuva treeninguna joogat ning soovin väga, et sagedamini mainitakse selle kõrval ka Pilatest. Ma loodan, et ka sina oled Pilatest harrastades kogenud, kuidas meel muutub rahulikumaks, keskendumisvõime kasvab ning pärast treeningut on kergustunne nii kehas kui meeles.

Siinkohal ongi ära tuua gümnasistide endi märkamised kasuteguritest 7 nädalase Pilatese praktiseerimise järgselt:

🌱 Kui midagi teed, tuleb keskenduda, muidu pole erilist kasu. Kui ei keskendu, mis liigutust sa teed ja lihtsalt rapsid, siis ei tule Pilatese hea kūlg välja.

🌱 Minu jaoks oli üllatav, kui raske Pilates on ja kui palju tegelikult keskendumist ja pühendumist see nõuab.

🌱 Sain teada, et Pilates keskendub kõikidele keha lihastele ning kvaliteet on kvantiteedist tähtsam. Panen tähele oma hingamist ja keskendumist. Märkan kui ma ei keskendu millelegi ja üritan seejärel mõtte taas tagasi tuua.

🌱 Mu enesekindlus tõusis, sest kõik tegelesid oma kehaga ja ei vaadanud teisi. Sain parema rühi ja proovin teadlikult hoida oma keha neutraalses asendis ning kontrollin keha asendit kehalise kasvatuse tundides ja muul ajal trenni tehes. Paindun paremini ja oskan kasutada hingamist raskel koormusel.

🌱 Õppisin oma keha paremini kontrollima ning areng on märgatav. Õppisin füüsilise koormuse ajal paremini hingama ning keha asendit õigesti hoidma. Sain kursuse käigus regulaarselt treenida, mida kooli kõrvalt muidu teha ei jõua.

🌱 Kursus õpetas õigesti hingama ning märkan nüüd ka teistes trennides kui hingamise unustan. Märkan kui istun kõvera seljaga või õlad on pinges. Kursus näitas, et kõik spordialad ei ole tempokad ja rasked, vaid on ka rahulikumaid, kuidvajavad pingutamist.

🌱 Pööran rohkem tähelepanu kehaasendile ja sain parema kehatunnetuse. Sain treeningkava, mille järgi ükskõik millal ja kus end tugevamaks treenida ning mul on nüüd teadmine, kuidas kehaasendit ja sooritust parandada.

🌱 Sain treenida selliseid lihaseid, millest mul polnud aimugi. Soovin, et see kursus kestaks aasta lõpuni.

🌱 Pärast treeningut oli pea värskem, sest keskendun harjutuste ajal õigele sooritusele.Pilates on andnud oskuse keskenduda olulisele. Olen nüüd rahulikum ja enam mitte nii ärev ja pinges. Märkan kui olen pingesse tõmbunud.

🌱 Sain füüsiliselt natuke paremaks ning elulisi soovitusi nt, kuidas halbade mõtetega toime tulla. Hea meelega käiksin edaspidigi Pilateses kui oleks võimalus.

Tunnen rõõmu, et saan sel teekonnal koos noortega käia ja inspireerida neid nägema liikumises ka muid väärtusi kui võistlemine ja mõõdetavad eesmärgid. Ma usun, et kui nad ka pärast kursuse lõppu Pilatest korrapäraselt harrastama ei jää, siis on neil tekkinud kehateadlikkus ja iseendast parem arusaam ning võimalus alati Pilatese poole pöörduda, kui vajadus peaks tekkima.

Siinkohal on paslik välja tuua ka podcast, kuhu mind noorte vaimse ja füüsilise tervise teemadel ka vestlema kutsuti. Puudutame teemat üldiselt ning räägime konkreetselt Pilatese mõjust vaimsele tervisele.

Head kuulamist!

Jaga:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Rohkem:

Missugune on hingamise ja vaagnapõhjalihaste vaheline seos?

Hingamine on miski, mida me teeme pidevalt ilma sellele mõtlemata alates sünnihetkest kuni maisest elust lahkumiseni. Hingamine ei ole oluline vaid seetõttu, et see hoiab meid elus vaid selle kvaliteet mõjutab ka meie kere- ja vaagnapõhjalihaste head toimimist.

Pilatese treeningu tehnilisus harjutus Sada näitel.

Olen sageli kuulnud, et peljatakse Pilatese treeninguid selle tehnilisuse pärast. Tegelikult aga ei ole selleks üldse põhjust. Pilatese treeningmeetod on väga personaalne ja tehniliseks teeb selle see, et sageli ei alusta me treeninguid kohe harjutuse täisvariandis vaid hakkame selle poole tasapisi liikuma vastavalt treenija omadustest ja võimetest.

Kuidas Pilatese treeningmeetod kujunes?

Joseph Hubertus Pilates oli mees, kes tajus tulevikus tekkivaid mugavama elustiili poole liikumise tagajärgi. Treeningmeetodi sünd toimus järk-järgult ning tagasivaadates pole täit selgust, mis hetkel tema eluperioodis täpselt tärkas selle väljatöötamise idee. Kuid alustagem algusest.

Kas sul on küsimusi?

TERE!

Konto tegemiseks registreeri ennast ühele kursusele.