fbpx

Ellusuhtumine.

Tuntud on ütlus "Muuda ennast, muutub maailm!". Mida see tähendab?

Tänu Jumalale, oi kui tore!”, hõiskame, kui meie elus toimub midagi head. “Nii ebaõiglane, miks minuga see juhtus!”, kui satume ebameeldivatesse ja stressirikastesse olukordadesse.

Iga sündmuse varjus, mis meie elus toimub, on positiivne kavatsus. Me õpime raskustest ja ebaõnnestumistest ning muutusele innustab enamasti ebamugav reaalsus ja olukord. Nt asetad kohvitassi liiga laua servale ja ajad selle maha, siis tõenäoliselt järgmine kord paned tassi laua äärest kaugemale. Nt kui kellegagi suhtlemine toob pidevalt kaasa arusaamatusi ja tülisid, siis oleks hea teha eneseanalüüs, et jõuda arusaamiseni, kus on konks, et järgmisel korral teisiti käituda. Kui reaalsus on rohkem kannatusi loov kui mõte muutumise protsess ette võtta, siis hakatakse sageli oma mõttemaailma ja käitumist muutma, sest teisi me muuta ei saa. Teiste käitumine võib hakata muutuma seetõttu, et meie hoiak ja käitumine on varasemast erinev. Muuda ennast, muutub maailm.

Kui olin endaga keerulisemas seisus ja mind tabasid terviserikked, siis mõistsin, et haigus ja stress olid vihjed, et see, mida teen ei toimi ja tuleb miskit muuta. Senine mõtteviis ja käitumine olid viinud mind haiguse ja kannatuseni. Mulle oli see piisavalt arusaadav signaal vajadusest ennast muuta. Hakkasin otsima vastuseid ning muutma mittetoimivaid uskumusi, mõttemustreid ja käitumist. Elus saab meile osaks see, mida ise endast ja ümbritsevast maailmast mõtleme ning see millesse usume. Hea on, et saame seda vajadusel muuta. Kui võtame olukorra vastu rahuliku hingega ja seejärel muutume, siis ei järgne nn karistust. Märgata oma mittetoimivaid mõtteid ja käitumist on esimene samm, et saaksid toimuda muutused. Sel ajal tuleb olla endaga sõbralik, sest esile võivad kerkida peeglisse vaatamise taipamised ja palgi enda silmast leidmise. See on ok. Me anname endast alati selle hetke parima. Ka siis andsime, kui käitusime mittetoimival viisil, kuid vastutuse võtmist oma käitumise eest see ei tühista.

Kui on soov olukorda ja oodatavat tulemust muuta, siis on juba teine samm tehtud. Võib tekkida ka tunne, et vanaviisi enam ei taha, kuid uut moodi veel ei oska. Ka see on loomulik protsess ja täiesti ok. Vastused tulevad. Kui hakkame oma seniseid uskumusi, hoiakut ja mõttemustreid kahtluse alla seadma ning vajadusel uutega asendama, siis juhtub ikka, et vanad harjumuslikud reageeringud ja käitumised külastavad meid aegajalt. Ka see on loomulik ja ok. Harjumuste muutmine võtab aega ning püsima jäävad need, millega järjepidevalt tegeleme. Üks samm korraga ja endasse heatahtlikult suhtudes, juhul kui vanasse mustrisse langeme, mis tundub ju mugavam (video harjumuste muutmise ja uue õppimise protsessi kohta leiad online treeningute programmist).

Oleme inimesed oma lapsepõlve pärandi ja omadustega. Kui tahame oma elus mingis valdkonnas teist tulemust, siis on hea teada, et saame seda muuta. Tõsi, see vajab iseendasse vaatamist ja vahel pole see lihtne, kuid on põnev ja maailma avardav. Ei võta enam asju isiklikult ning mõistad enam ennast ja teisi. On muidugi olukordi, kust tulebki eemale astuda, sest nii on tervislikum. Kuid ka nende olukordade äratundmine vajab eneseteadlikusest ja emotsionaalset küpsust.

Oleme holistilised olendid ehk meie vaim ja keha on tihedas koostöös. Mõjutades vaimu, tekib reageering ka kehasse; saab mõjutuse keha, toimub muutus ka vaimses plaanis. Keha on meie hinge kodu. Seda on meil ainult üks kogu eluks. Mida paremini tema eest hoolitseme ehk aitame paremini oma elustiiliga täita erinevaid organismi funktsioone (liigesed liikuvaks, lihasjõud ja elastsus piisavaks, et luid ja liigeseid liigutada, ainevahetus aktiivseks, seedimiselundkond produktiivseks, närvisüsteem hästi kohanevaks, südame-veesoonkond hästi toimivaks, hormonaalsüsteem loomulikke organismis toimuvaid muutusi toetavaks jne), seda tervemad, energiast pakatavamad ja kõrge vanuseni hästi toimivad me oleme. Ka tuju on hea, kui tunneme end füüsiliselt hästi.

Elu on elamist väärt, kogemuste kogumiseks ning pidevaks arenguks. Kogeme kurbust ja rõõmu, viha ja armastust, pettumust ja lootust jne mis kõik on elu osa. Ka kardiogrammi joon käib üles ja alla ning jääb ühele joonele pidama siis, kui on lõpp. Pühitse seda, kes sa oled: oma omaduste, eripärade, annete, eelistuste, vajaduste ja krutskitega. Oled ainulaadne nii välimuselt kui hingeliselt. Õpi end tundma ning oma vajadusi täitma erineval moel. Kui tahad muutust, siis tegutse selle nimel. Naera ja tunne rõõmu! Nuta, kui seda vajad!

Toetades üksteist raskustes ja eksimustes, jagades iseendas toimuvad ja kuulates mõista püüdes, saame veel enam koos rõõmustada ning koos üksteise edusamme ja õnnestumisi tähistada!

Jaga:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Rohkem:

Missugune on hingamise ja vaagnapõhjalihaste vaheline seos?

Hingamine on miski, mida me teeme pidevalt ilma sellele mõtlemata alates sünnihetkest kuni maisest elust lahkumiseni. Hingamine ei ole oluline vaid seetõttu, et see hoiab meid elus vaid selle kvaliteet mõjutab ka meie kere- ja vaagnapõhjalihaste head toimimist.

Pilates valikaine kursusena koolis.

See oli 2017. aastal, kui ühel Kehra Gümnaasiumi üritusel astusin direktorile ligi ning pakkusin Pilatest valikaine võimalusena. Direktorile see mõte meeldis ning juba järgmisel aastal alustasime 8 tüdrukuga teekonda Pilatese maailmas.

Pilatese treeningu tehnilisus harjutus Sada näitel.

Olen sageli kuulnud, et peljatakse Pilatese treeninguid selle tehnilisuse pärast. Tegelikult aga ei ole selleks üldse põhjust. Pilatese treeningmeetod on väga personaalne ja tehniliseks teeb selle see, et sageli ei alusta me treeninguid kohe harjutuse täisvariandis vaid hakkame selle poole tasapisi liikuma vastavalt treenija omadustest ja võimetest.

Kas sul on küsimusi?

TERE!

Konto tegemiseks registreeri ennast ühele kursusele.