fbpx

Terves kehas terve vaim

Sügiskuu ja kooli algus toovad tegusama aja ning mu soov on, et Sa ei unustaks kogu selles ruttamises iseennast. Mu süda ütleb Sinu südamele, et enesele aja võtmine ja iseenda heaolusse investeerimine ei ole isekas. Mida paremini Sa end tunned, seda paremini sujuvad suhted teistega ning Sul on jõudu hoolitseda ka teiste eest samal ajal iseend väärtustades. Hea tervis ja kõrgem elukvaliteet koosneb heast füüsilisest, vaimsest ja sotsiaalsest tervisest. 

Terves kehas terve vaim ja terve vaim juhib edasi tervet keha. Kindlasti oled kogenud, et kurva tuju korral langevad õlad längu ning head tuju tundes on pea püsti ja keha sirutatud olekus. 

Ka Pilatese treeningmeetodi looja Joseph Pilates oli veendunud, et keha ja vaim on omavahel tihedalt seotud ning füüsiline vorm mõjutab oluliselt inimese vaimset seisundit ja vastupidi. Ta väitis, et tuhandete uinuvate lihasrakkude äratamise abil äratame ka tuhanded tukkuvad ajurakud. Pilatese treeningsüsteem on inimest kui tervikut haldav ning arendab lisaks mõõdetavatele väärtustele ehk jõule, liikumise ulatusele ning vastupanule ka taju, tasakaalu, kontrolli (vastutuse võtmist), efektiivsust, funktsionaalsust ja harmooniat.Joseph Pilates lähtus harjutuste süsteemi loomisel põhimõttest, et see peaks positiivselt mõjutama kõiki inimeste elu aspekte – alates liikumisest kuni inimestevaheliste suhete ja igapäevaste toimetustega eduka toimetulekuni – juhtides inimest seeläbi heaolu seisundini.

Ma loodan, et ka Sina oled tundnud, et kui halva tuju korral treening siiski ette võtta, siis pärast on palju parem enesetunne- nii vaimselt kui füüsiliselt. Ja mida järjepidevamalt treenid, seda enam hakkad märkama, kuidas keha ise end igapäevatoimetustel toetama hakkab ning tajud vajadust oma asendi keha säästlikumaks korrigeerimiseks ning vajadusel ka puhkuse võtmiseks. Ja nii ongi, et treeningus harjutatud teadlik kehakasutus tuleb Sinuga kaasa ka väljapoole matti. 

Nii tunneb ka Iris, kes järgneva kogemuse saatis: 

“Olen üllatunud, et olen siiani järjekindel ja ikka iga päev teen võimlemist. Enam nagu ei oskagi teistmoodi, kui hakata järgi mõtlema Aga niimoodi rahulikult, et liiale ei läheks. Ja no see kasu, mis ma olen saanud ja mida oma keha juures märkan, on ikka super.Pikk autosõit ei ole seljale väsitav, aiatööde ajal tean, kuidas keha hoida, et seljale mitte liiga teha, pikad tööpäevad pole enam nii kurnavad ja hommikul voodist saan ka palju kergemini püsti- tõesti palju parem on olla, kui tunnetad oma kerelihaseid ja kuidas neid mingites tegevustes enda kasuks tööle panna.”

Joseph Pilates oli juba oma treeningmeetodit luues veendunud, et inimesed istuvad liiga palju ning et inimene on materiaalset ja täiuslikkust jahtides täielikult kahe silma vahele jätnud kõige olulisema, komplekssema  ja imelisema taiese – inimese enda.

Füüsiline aktiivsus treenib otseselt sisemist heaolu. Füüsilised kasutegurid on kahtlemata väga tähtsad, kuid sisemise heaolu tõus mõjub igavesti. See parandab meie keha funktsioone, arendab iseenda ja ümbritsevate inimeste tajumist ning tõstab edukust kõiges, millega tegeleme ehk paneb meid hästi tundma. Kui tunneme end hästi, oleme ka tervemad, meie keha funktsioneerib tõrgeteta ning maailm paistab toredam koht.

Mul on hea meel, et saan olla vahendaja, kelle kaudu saad osa Pilatese tõhusast treeningsüsteemist. Annan endast parima, et saaksid hea kogemuse ka läbi ekraani treenides. Online treeningute programmis on palju treeninguid ka mitte otseselt Pilatese harjutustega, kuid kõik põhimõtted ja kõrgemad teesid, mis selle treeningmeetodiga kaasas käivad, on esindatud ka neis videodes.

Et saaksin veel enam Sinu jaoks hea Pilatese õpetaja olla, siis panen hetkel kokku ka uut online kursust “Enesest teadlikumaks ja paremasse vormi läbi Pilatese praktika”. See saab olema väga tore progresseeruva loomuga teekond, kus keskendume nii füüsilisele kui vaimsele poolele meis. Kursus sobib nii Pilatesega esmatutvust tegevale huvilisele kui juba Pilatese kogemusega treenijale. 

Jaga:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Rohkem:

Missugune on hingamise ja vaagnapõhjalihaste vaheline seos?

Hingamine on miski, mida me teeme pidevalt ilma sellele mõtlemata alates sünnihetkest kuni maisest elust lahkumiseni. Hingamine ei ole oluline vaid seetõttu, et see hoiab meid elus vaid selle kvaliteet mõjutab ka meie kere- ja vaagnapõhjalihaste head toimimist.

Pilates valikaine kursusena koolis.

See oli 2017. aastal, kui ühel Kehra Gümnaasiumi üritusel astusin direktorile ligi ning pakkusin Pilatest valikaine võimalusena. Direktorile see mõte meeldis ning juba järgmisel aastal alustasime 8 tüdrukuga teekonda Pilatese maailmas.

Pilatese treeningu tehnilisus harjutus Sada näitel.

Olen sageli kuulnud, et peljatakse Pilatese treeninguid selle tehnilisuse pärast. Tegelikult aga ei ole selleks üldse põhjust. Pilatese treeningmeetod on väga personaalne ja tehniliseks teeb selle see, et sageli ei alusta me treeninguid kohe harjutuse täisvariandis vaid hakkame selle poole tasapisi liikuma vastavalt treenija omadustest ja võimetest.

Kas sul on küsimusi?

TERE!

Konto tegemiseks registreeri ennast ühele kursusele.