fbpx

Harjumuste jõud.

Meie kasutuses on imeline ja väga kohanemisvõimeline organism. Meie igapäevased tegevused mõjutavad, kas kohanemine toob kasu või kahju.
Meie kasutuses on imeline ja väga kohanemisvõimeline organism. Meie keha teeb kõike seda, mida meil mõttesse tuleb ning ka seda, mida me ei oska teadlikult reguleerida nt seedimine, keha temperatuuri hoidmine, rakkude uuenemine jne. Keha kohaneb iga harjumusega, mida emotsionaalsel tasandil oleme endale juurutanud. Ning muidugi kohaneb ka meie psüühika keskkonnaga, kus valdavalt oleme, kuid täna keskendume kehale.Kujutle, et sul on toas palav ning tunned vajadust avada aken. Sul tekib see mõte ja jalad viivad keha akna juurde ning käed avavad akna. Keha ei ütle, et ma ei taha praegu minna.
Keha räägib teisiti. Ta annab sulle pisikeste märguannetega teada ebamugavusest ja sellest, mis talle ei sobi. Enamasti ei pane me neid märguandeid tähele. Ja keha kohaneb, püüab toime tulla nendes tingimustes, millesse teda pannakse ning tuleb sellega üsna hästi toime. Vähemalt mingi aja.

Toon mõistetavad näited: esimest suitsu proovides on ju halb, hakkad köhima, toiming ei mõju kehale hästi. Esimest korda alkoholiga liialdades on pohmell vältimatu. Niisugused märguanded ei ole sageli mõistetavad ning jätkatakse toimingutega, hoolimata sellest, et kehal on paha. Aga keha harjub. Ja ei anna enam nii tugevaid signaale. Kuid ühel hetkel saab mõõt täis ja tekib rakkude töös nihe ning areneb haiguslik seisund.

Nii on ka pikalt istumisega, pidevalt raskete koormuste tassimise ning ala- ja ületreeningutega ning muude eluliste tegevustega. Kui oskame keha märguandeid tähele panna, saaksime hoida ära paljud tervisehäired.

Meie organismi kohanemisvõime on imetlusväärne, sest sööme sageli toite ja koguseid, millega seedeorganitel on raske hakkama saada. Kuid ta kohaneb. Suudame üsna hästi lühikeseks jäänud unetundidest tingitud väsimustundega teatud aja normaalselt toimida. Kuid pikalt selles olukorras olles tekivad une- ja ärevushäired ning kaob produktiivsus. Alguses taas keha kohaneb, annab väsimustundega une vajadusest märku, kuid seda eirates tekivad suuremad probleemid.

Erinevad valud ja ebamugavustunded kehas on selgelt tajutavad märguanded, et tuleb teha midagi teisiti kui seni. Tuleb mõista, et kogu eluks on meile antud vaid üks keha ning vastutus selle heaolu eest lasub lõviosas keha omanikule. Muidugi on ka eriolukordi, mida me ise reguleerida ei saa, kuid täna keskendume sellele, mis ise saame teha.

Meile ei ole kaasa antud iseenda kasutusjuhendit. Meile on antud taju, mõtlemisvõime, tunded, emotsionaalsed ja intellektuaalsed võimed. Soovin, et õpiksime iseennast tundma ja kohtlema nii, kuidas kehale hea on ning saaksime kaua vôimalikult hästi elada. Vaja on mõõdukust kõiges ning enesedistsipliini.

Kui pole tahtmist eemaldada laiskust ja ükskõiksust seoses iseendaga ning ei soovita võtta vastutust, siis pole vaja ka kurta ja teisi enda halvas enesetundes süüdistada.
See olukord, milles me hetkel oleme, on meie eelmiste valikute ja tegevuste tulemus. Alguses kujundame endale ise harjumused ja hiljem kujundavad harjumused meie elustiili. Kui meie hetkeolukord on hea, siis oleme teinud häid ja jätkusuutlikke valikuid. Kui aga pole rahuldust pakkuv, siis tuleb midagi muuta.
Head Sulle!

Jaga:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Rohkem:

Missugune on hingamise ja vaagnapõhjalihaste vaheline seos?

Hingamine on miski, mida me teeme pidevalt ilma sellele mõtlemata alates sünnihetkest kuni maisest elust lahkumiseni. Hingamine ei ole oluline vaid seetõttu, et see hoiab meid elus vaid selle kvaliteet mõjutab ka meie kere- ja vaagnapõhjalihaste head toimimist.

Pilates valikaine kursusena koolis.

See oli 2017. aastal, kui ühel Kehra Gümnaasiumi üritusel astusin direktorile ligi ning pakkusin Pilatest valikaine võimalusena. Direktorile see mõte meeldis ning juba järgmisel aastal alustasime 8 tüdrukuga teekonda Pilatese maailmas.

Pilatese treeningu tehnilisus harjutus Sada näitel.

Olen sageli kuulnud, et peljatakse Pilatese treeninguid selle tehnilisuse pärast. Tegelikult aga ei ole selleks üldse põhjust. Pilatese treeningmeetod on väga personaalne ja tehniliseks teeb selle see, et sageli ei alusta me treeninguid kohe harjutuse täisvariandis vaid hakkame selle poole tasapisi liikuma vastavalt treenija omadustest ja võimetest.

Kas sul on küsimusi?

TERE!

Konto tegemiseks registreeri ennast ühele kursusele.